Dinamiškame bankų sektoriuje – naujos karjeros galimybės

Dinamiškame bankų sektoriuje – naujos karjeros galimybės

Turinys sukurtas reklamos užsakovo. „Manopinigai.vz.lt“ žurnalistai nedalyvavo kuriant šį turinį.

Verslo tribūna
Darius Burdaitis, „Citadele“ banko Lietuvos filialo vadovas.

Sparti Lietuvos finansų sektoriaus plėtra pastaraisiais metais iš esmės pakeitė ir patį sektorių, ir jame dirbančių specialistų paveikslą. Atsirado naujų darbo vietų, darbuotojams prireikė naujų įgūdžių – visa tai sukuria naujų galimybių savo karjerą pradėti ar ją sustiprinti norintiems žmonėms.

Per pastaruosius penkerius metus Lietuvos finansinių paslaugų sektorius stipriai ūgtelėjo. Sukūrus palankią terpę finansinių technologijų („fintech“) bendrovėms jų skaičius nuo 170-ties 2018 m. išaugo iki 276 pernai. „Investuok Lietuvoje“ duomenimis, „fintech“ bendrovėse 2023 m. dirbo 7,4 tūkst. žmonių. Darius Burdaitis, „Citadele“ banko Lietuvos filialo vadovas, pažymi, jog per šį laiką stiprėjo ir bankų sektorius – jis stipriai išplėtė paslaugų įvairovę, reikšmingai padidino skolinimosi apimtis verslui ir gyventojams.

Su kliento poreikiais platėjantis specialybių spektras

„Augant tvaresnių paslaugų poreikiui „Citadele“ bankas klientams pradėjo siūlyti žaliąją būsto paskolą, skirtą energiškai efektyviam būstui įsigyti, žaliąją taupomąją sąskaitą, kurios lėšos investuojamos į aplinkai draugiškus projektus“, – apie naujoves kalba D. Burdaitis. – Jausdamas poreikį patogiai atsiskaityti skaitmeniniu būdu 2020 m. bankas pradėjo teikti „Klix“ elektroninės prekybos sprendimą, kuriuo 2023 m. pabaigoje naudojosi daugiau kaip 1300 prekybininkų, o vien per 2023 m. buvo atlikta 16 mln. operacijų už 560 mln. Eur. Vėliau „Klix“ paslaugų spektrą papildė automatizuotas sprendimas pagal principą „pirk dabar, mokėk vėliau“.

Anot D. Burdaičio, kartu su finansų sektoriumi keitėsi ir jame dirbančių specialistų paveikslas. Greita technologijų pažanga ir auganti skaitmeninių sprendimų paklausa prisidėjo prie augančio kibernetinio saugumo, dirbtinio intelekto specialistų, mobiliųjų programėlių kūrėjų, vidinio techninio aptarnavimo darbuotojų poreikio. Bankams taip pat prireikė daugiau duomenų analitikų, programinės įrangos inžinierių. Kartu išliko ir tradicinių bankinių profesijų paklausa.

„Finansų sektorius apima labai platų specialybių spektrą, todėl darbuotojams yra daug galimybių išbandyti įvairias pozicijas toje pačioje įmonėje. „Citadele“ banke karjerą dažnai pradeda bankininkystės ar ekonomikos studentai. Paprastai jie pradeda nuo klientų aptarnavimo – pozicijos, siūlančios gana lankstų darbo grafiką, todėl patogios derinti su studijomis, – komentuoja D. Burdaitis. – Čia jie susipažįsta su banku ir jo produktais, o sukaupę žinių bagažą keliauja į kitas pozicijas.“ „Citadele“ bankas mato vertę auginant talentus, todėl nuo šių metų pradėjo siūlyti apmokamos praktikos programą studentams.

„Taip pat ieškome darbuotojų įvairioms pradedančiųjų, junior, pozicijoms. Svarbu turėti noro ir motyvacijos augti. Darbas banke pasižymi nemažu tempu, projektų įvairove, todėl per metus, dvejus startavus nuo pradedančiojo specialisto pozicijos, galima stipriai užaugti ir praplėsti savo žinių bagažą“, – pažymi D. Burdaitis.

Darbuotojams keliami reikalavimai labai priklauso nuo pozicijos. Anot „Citadele“ banko Lietuvos filialo vadovo, norint dirbi banke, nebūtina turėti ekonomikos diplomą, tačiau net dirbant komunikacijos srityje ekonomikos žinių prireiks. D. Burdaitis pažymi, jog nėra darbuotojo, išmanančio viską – svarbu tai pripažinti ir jausti norą sužinoti daugiau, gebėti ieškoti informacijos.

Naujokų dienos – kas ketvirtį

Prie „Citadele“ banko prisijungę nauji darbuotojai ir jų vadovai turi specialius užduočių sąrašus, padedančius suteikti visapusišką informaciją apie banką ir jo produktus, rinką, komandas ir jų atsakomybes, taip pat sistemas, kurias naudoja bankas, ir panašius dalykus. Darbuotojai turi reguliarius pokalbius su savo vadovais, nusistato savo metinius tikslus.

„Kartą per ketvirtį organizuojame naujokų dienas, kurios ne tik geriau supažindina su organizacija ir jos vertybėmis, bet veikia ir kaip komandos formavimo būdas. Mažmeninėje bankininkystėje turime mentorystės programą, kuri paremta motyvacine sistema. Naujam darbuotojui išlaikius specialų testą, mentorius gauna priedą prie atlyginimo – tai motyvuoja kuo geriau paruošti naująjį kolegą“, – apie naujų darbuotojų intergaciją pasakoja D. Burdaitis.

Nauji kolegos po dviejų savaičių ir po bandomojo laikotarpio gauna specialius klausimynus, kurie padeda bankui tobulinti naujokų įvedimo procesą bei kitus įmonės veiklos aspektus.

Lyderiams – nauja programa

Jaunoji karta nebijo pokyčių, todėl kaip ir kituose sektoriuose, taip ir finansų, įmonės turi daugiau dėmesio skirti darbuotojų motyvavimui, gerai apgalvoti, kokių papildomų naudų suteikti, kad stiprintų darbuotojo lojalumą ir savo kaip darbdavio konkurencingumą. Šiuo metu įmonėse dirba baby-boomerių, X, Y ir Z kartos. Tai labai skirtingų patirčių žmonės, todėl tiek personalo specialistams, tiek komandų vadovams reikia rasti būdų, kaip vienodai įtraukti kolegas, atliepti jų poreikius. Atsižvelgamas į tai, „Citadele“ bankas įdiegė lyderystės mokymų programą, kurią kartą per metus turės pereiti visi vadovai.

Minkštosios kompetencijos

„Daugeliui darbuotojų svarbi galimybė augti ir tai daryti greitai, todėl didelį dėmesį skiriame mokymams ir darbuotojų tobulinimuisi. „Citadele“ – Baltijos šalių bankas, todėl mūsų privalumas – galimybė pasiūlyti pozicijų, apimančių visas tris Baltijos šalis“, – atkreipia dėmesį D. Burdaitis.

Ieškant darbuotojų bankas didelį dėmesį skiria vadinamoms švelniosioms savybėms: lankstumui, platesniam požiūriui, gebėjimui ne tik susikoncentruoti į savo pareigybę, tačiau matyti bendresnį vaizdą – pavyzdžiui, kaip darbuotojo pasiekti rezultatai paveiks organizaciją. Įmonės ieško darbuotojų, kurie vertybiškai atitiktų organizaciją, nes savo potencialą atskleisti galima tik tada, kai kultūriškai jautiesi gerai, savo vietoje.
„Darbe su klientais visada buvo svarbus asmeninis ryšys ir tai patvirtina mūsų atliktos tiek privačių, tiek verslo klientų pasitenkinimo paslaugomis apklausos. Pavyzdžiui, verslo klientai atskleidžia itin vertinantys santykį su juos kuruojančiu projektų vadovu“, – dalijasi D. Burdaitis.

Automatizuojant tam tikrus procesus, ateityje vis mažiau reikės techninį darbą dirbančio personalo, pavyzdžiui, sutartis ruošiančių žmonių. Tačiau su technologijų pažanga atsiranda naujų įgūdžių poreikis. Pasak Dariaus Burdaičio, visi kalba apie dirbtinį intelektą, atimsiantį iš žmonių darbus, tačiau su dirbtinio intelekto vystymusi atsiranda specialistų, gebančių jį valdyti, suformuoti užduotis, tikrinti jo pateiktą informaciją, poreikis.

„Klientai vis labiau linksta savo finansus tvarkyti skaitmeniniais kanalais, todėl stengdamiesi užtikrinti geriausią patirtį, nuosekliai investuojame į savo procesų atnaujinimą, tobuliname mobiliąją programėlę, interneto banką, o tai didina nuotolinio aptarnavimo, IT specialistų, programuotojų, UX/UI dizainerių, produktų specialistų poreikį“, – vardina „Citadele“ banko Lietuvos filialo vadovas.

Stiprėjant finansų sektoriui, taip pat išlieka didelė tokių specialybių kaip teisininkų, teisinės atitikties, pinigų plovimo prevencijos ekspertų paklausa, bankai įdarbina daugiau rinkodaros ir komunikacijos, UX ir dizaino meistrų.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų?

Parašykite „Mano pinigų“ redaktoriams.

Prenumeratos užsakymas

Mokėjimo būdai

Norėdami mokėti pavedimu pagal iš anksto gautą sąskaitą, spauskite PRENUMERUOTI. Gavę jūsų duomenis išsiųsime Sąskaitą.

Jei turite klausimų, susisiekime: tel. +370 5 252 6408, 252 6330, e.paštu [email protected]

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

Prenumerata 1 mėn.
6 Eur
(su PVM)

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

Prenumerata 12 mėn.
47 Eur
(su PVM)

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

LiMA DAY’24 ŠIAULIAI konferencijos dalyviams 3 mėn. prenumerata
0 Eur
(su PVM)

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

6 mėn. prenumerata už 4 kainą
24 Eur
(su PVM)
Mano pinigai