Investicinė grupė „Zabolis Partners“ investuoja į inovatyvius technologijų sprendimus, kurie padeda verslams atrasti naujas eksporto sritis ir kurti iš Lietuvos valdomus tarptautinius verslus.
Raimondas Štreimikis, investicinės grupės „Zabolis Partners“ partneris, pažymi, jog pokyčius atnešančią skaitmenizaciją kaip vieną iš savo investicijų krypčių grupė pasirinko nuo 2012 m. ir šiuo metu šioje srityje yra sukaupusi daug patirties.
Tarp kitų bendrovių „Zabolis Partners“ fondas yra investavęs ir į „Smart Brands Laboratory“. Pastaroji, pasitelkusi duomenų analitiką, tiria vartotojų paklausą ir kuria naujus produktus galutiniam vartotojui, taip pat organizuoja jų gamybą, transportavimą bei pardavimą. Prekės per „Amazon“ ir kitas prekybos platformas parduodamos Kanadoje, JAV, Meksikoje, ES, Didžiojoje Britanijoje, Australijoje ir Japonijoje.
Tomas Unikauskis, „Zabolis Partners“ fondo asocijuotas partneris ir „Smart Brands Laboratory“ vadovas, pažymi, jog bendrovė prekiauja per „Amazon“ prekybos platformą ir, pasitelkusi savo e.komercijos patirtį, kartu kuria šios srities inovacijas.
Padeda padidinti pelną
„Ką tik baigėme kurti naują įrankį „Regainables“, kuris prekiaujantiems per „Amazon“ padeda atgauti kompensacijas už „Amazon“ pamestas prekes“, – pažymi Tomas Unikauskis. Anot pašnekovo, verslai „Amazon“ platformoje pameta 1–3%, o kartais ir iki 5% savo prekių. Tai sudaro 10–15% viso iš prekybos šioje platformoje uždirbamo pelno.
„Smart Brands Laboratory“ vadovas skaičiuoja, jog per „Amazon“ prekiaujantys verslai už įvairius mokesčius ir paslaugas šiai platformai atiduoda 50–60% savo apyvartos: 15% siekia konversijos mokesčiai, bent 10% reikia skirti reklamai pačioje „Amazon“ platformoje (perkama reklama pagal raktažodžius), dar 20–25% kainuoja prekių išsiuntimas iš „Amazon“ sandėlių, ir 1–2% tenka sandėliavimui.
Jaučia susidomėjimą
„Norint sėkmingai užsiimti e. komercija, reikia kelias dešimtis dalykų daryti labai gerai, todėl svarbu tinkamą dėmesį skirti ir pasimetusių prekių apskaitai bei kompensacijoms už jas“, – pažymi T. Unikauskis.
„Smart Brands Laboratory“ naujas įrankis „Regainables“ susilaukė susidomėjimo – jo padedami per dvi savaites 25 verslai susigrąžino 40.000 Eur, nors iki šiol naujovė plačiai pristatoma nebuvo. „Amazon“ kompensuoja pirkėjui prekės kainą, jei jis yra nepatenkintas per platformą įsigyta preke, ir atsiunčia pirkėjui prekės grąžinimo lipduką, tačiau pinigus atgavęs pirkėjas labai dažnai pačios prekės negrąžina - dėsto T. Unikauskis. – Tokios negrąžintos prekės tampa „Amazon“ įsipareigojimu per platformą prekiaujančiam prekybininkui, tačiau paprastai šių praradimų „Amazon“ nekompensuoja.“ Yra ir daugiau vietų, kur prapuola prekybininkų inventorius, o norint jį susigrąžinti reikia pateikti būtinus dokumentus. Jeigu įmonė gerai nežino, kaip tai padaryti, iš „Amazon“ atkeliauja atsakymas, jog pateikti ne visi dokumentai. T. Unikauskis skaičiuoja, jog „Amazon“ kasmet pameta prekių už maždaug 8 mlrd. Eur.
Padeda rasti prekes-žvaigždes
„Smart Brands Laboratory“ yra sukūrusi prekių, turinčių didelį pardavimų augimo potencialą, paieškos ir atrankos įrankį. Jis duomenis renka iš kelių dešimčių atvirų šaltinių, juos tikrina ir vertina. Naudodama šį prekių atrankos būdą, parduodamas prekes atsirenka ir pati „Smart Brands Laboratory“. Viena iš tokių prekių, pavyzdžiui, yra tortilijos tešlos presas. Nuo 2019 m. bendrovė šios prekės pardavė už maždaug 7 mln. Eur. Sėkminga prekyba buvo ir tofu presais. Tam tikros rūšies tofu prieš vartojimą reikia nusausinti. Pastarosios prekės buvo parduota už maždaug 2 mln. Eur.
Pasitelkusi savo sukauptą patirtį ir sukurtus įrankius „Smart Brands Laboratory“ pradėjo siūlyti prekių ženklų valdymo paslaugas „Amazon“ platformoje prekiaujantiems verslams. Šiuo metu bendrovė valdo penkis JAV veikiančius prekės ženklus įvairiose kategorijose. Šios inovatyvios technologijos ir Lietuvos verslams padeda atrasti naujas eksporto nišas – kurti Lietuvoje, gaminti Azijoje, pardavinėti JAV ir kitose rinkose.
„Smart Brands Laboratory“ šiuo metu nusitaikė į didesnės vertės prekių kategorijas, kur yra galimybė daugiau lėšų skirti rinkodarai ir galima didesnė marža. „Smart Brands Laboratory“ pajamos pernai metais siekė 10 mln. Eur, bendrovėje dirba 18 žmonių. Verslas organizuojamas ir per JAV esančią bendrovę.
„Dirbant e.komecijoje su duomenimis nuolat kyla idėjų, kurios padidina mūsų našumą, o vėliau jos gali virsti atskirais produktais. Kartais šioms idėjoms dar reikia sulaukti savo valandos, o kartais jos realizuojamos iš karto“, – apie skaitmenizavimo galimybes kalba T. Unikauskis.
Sensorių galimybės
R. Štreimikis pasakoja, jog „Zabolis Partners“ yra investavęs ir į daugiau glaudžiai su skaitmenimis susijusių verslų. Pavyzdžiui, UAB „Brolis Sensor Technology“ kuria naujos kartos infraraudonųjų spindulių lazerinių jutiklių sistemas, kurias galima naudoti įvairiose srityse. Viena iš tokių sričių – pieno gamybos sektorius. Sensoriais surenkami duomenys stebi kiekvienos melžiamos karvės pieno riebalų, baltymų ir laktozės kiekį, o realaus laiko duomenys padeda pasirinkti geriausius galimus karvės mitybos modelius.
„Ūkininkai operatyviai reaguoja, jeigu pieno kokybė pablogėjo. Pavyzdžiui, gali paaiškėti, kad pašarų, skaičiuojant tonomis, buvo patiekta tiek pat, kaip ir visuomet, tačiau jie sušlapo ir gyvuliai gavo vandens, o ne šieno, todėl pieno kokybė ir pablogėjo“, – pateikia pavyzdį R. Štreimikis.
Naujos galimybės
Savo technologijų versluose sukauptą patirtį su „Zabolis Partners“ panaudoja ne tik investuodamas ir valdydamas tiesiogiai su šia sritimi susijusius verslus, bet ir prižiūrėdamas kitas savo investicijų kryptis: cleantech (biokuro bendrovės) ar investavimą į nekilnojamąjį turtą. Anot R. Štreimikio, artėjama prie to, jog atskiri verslai pradės skaičiuoti savo sukuriamą CO2, o norint jį suskaičiuoti ir vėl reikės investicijų į procesų skaitmenizavimą.
„Tikime skaitmenizacija – jos padedami galime padaryti pokytį skirtingose verslo nišose – ne tik e. komercijoje, bet ir cleantech ir kituose sektoriuose. Ieškome būsimų pokyčių ir patys juos kuriame“, – pažymi R. Štreimikis.
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų?
Parašykite „Mano pinigų“ redaktoriams.