UAB „Perlas energija“ stabdo veiklą. Bendrovė elektrą klientams tieks iki rugpjūčio 31 d., o naują tiekėją klientai turi pasirinkti iki rugpjūčio 28 d. Bendrovė veiks tol, kol išparduos turtą, išmokės kompensacijas klientams, atsiskaitys su kreditoriais ir partneriais.
„Tokį sprendimą priimti paskatino kelių veiksnių visuma. Visų pirma, dėl prieš savaitę padaryto sprendimo perkelti klientus į biržos planą, praradome pasitikėjimą ir iš klientų, ir iš atsakingų institucijų, kas reiškia, kad pritraukti naujų klientų artimiausiu metu būtų neįmanoma. Antra, esami klientai aktyviai nutraukinėja sutartis“, – išplatintame pranešime situaciją komentuoja Vilius Juraitis, „Perlas energija“ vadovas.
Jis pažymi, kad šiuo metu sutartis yra nutraukę apie 20.000 klientų, kas „gali atrodyti nedaug bendrame klientų krepšelyje“. Tačiau bendrovė, atsižvelgdama į nutraukimų tempą, tikisi „tikrai didelio“ kiekio nutrauktų sutarčių. Dėl to ji gali tapti nebepajėgi tiekti elektros likusiems klientams.
„Trečia, kreditoriai, iki šiol finansavę mūsų veiklą, tai daryti atsisako“, – teigia vadovas.
Taip pat skaitykite: „Perlas energija“ sugalvojo paprekiauti „nestandartizuotais elektros ateities sandoriais“
Bendrovė dar praėjusią savaitę tokių planų neturėjo. Energetikos rinkos reguliuotojui VERT paprašius prokurorų ginti viešąjį interesą dėl bendrovės vienašališkai keičiamų sutarčių su klientais sąlygų, taip pat laikinai areštuoti įmonės turtą, įmonės vadovas sakė, kad bendrovė neturi planų parduoti turtą.
„Mūsų nuomone, turtą reikėtų vertinti tada, jeigu mes jį turėtume planų parduoti. Šiuo metu mes neturime planų parduoti jokio turto“, – BNS praėjusio trečiadienio vakarą teigė V. Juraitis.
Dabar vadovas tikina, kad įmonės akcininkai negaus jokio turto, liksiančio po atsiskaitymo su visais partneriais ir kreditoriais, lėšas naudos kompensuojant klientams kainų padidėjimą.
Klientams kompensuos kainų skirtumą
„Šiuo metu intensyviai dirbame ruošdami kompensavimo mechanizmą, kalbamės su Energetikos ministerija ir VERT, tačiau jau dabar aišku, kad kompensuosime kainos skirtumą tarp fiksuotos mūsų kainos, kuri buvo sutartyje, ir naujo tiekėjo naujos kainos“, – sako vadovas.
Kompensavimo mechanizmą ketinama taikyti klientams, kurių sutartyse vis dar galioja fiksuota kaina, ir tais atvejais, jei jie iki rugpjūčio 28 d. pereis pas kitą nepriklausomą tiekėją ar grįš į visuomeninį tiekimą.
„Detaliai apie kompensavimo schemą klientus informuosime netrukus“, – sako V. Juraitis.
Įmonės direktorius sako, kad greta kompensavimo mechanizmo, bendrovė kalbasi su kitais nepriklausomais tiekėjais ir „ieško būdų, kaip palengvinti „Perlas energijos“ klientų perėjimą pas kitus tiekėjus“ – bendrovė siūlo jiems naudotis „Perlas“ terminalais sutarčių su klientais pasirašymui.
Ką daryti klientams?
Pasak įmonės vadovo, dabartiniai „Perlas energijos“ klientai, priklausantys pirmajam arba antrajam liberalizacijos etapui, nedelsiant, vėliausiai iki rugpjūčio 28 d., turi pasirinkti naują nepriklausomą tiekėją.
Nutraukti sutarties su „Perlas energija“ nereikia, ji nutrūks automatiškai, pasirašius sutartį su nauju tiekėju. Jei tai nebus padaroma, galimai klientai bus perkelti į garantinį tiekimą iki kol pasirinks kitą nepriklausomą tiekėją.
Jei klientai priklauso trečiajam liberalizacijos etapui, gali rinktis nepriklausomą tiekėją dabar, iki rugpjūčio 28 d., arba nedaryti nieko ir tuomet elektra jiems bus tiekiama visuomeninio tiekimo.
Verslo klientams taip pat tiekėją pasirinkti reikia iki rugpjūčio 28 d.
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų?
Parašykite „Mano pinigų“ redaktoriams.