Žvilgsnis į darbo kultūrą šiuolaikiniame banke: karjeros krypčių įvairovė, lankstumas ir dėmesys darbuotojams įgalinti

Žvilgsnis į darbo kultūrą šiuolaikiniame banke: karjeros krypčių įvairovė, lankstumas ir dėmesys darbuotojams įgalinti

Turinys sukurtas reklamos užsakovo. „Manopinigai.vz.lt“ žurnalistai nedalyvavo kuriant šį turinį.

Verslo tribūna
„Citadele“ banko Lietuvos filialo vadovas Darius Burdaitis.

Darbas finansų srityje paprastai laikomas vienu patraukliausių ir perspektyviausių, tačiau kartu apie jį sklando ir nemažai mitų. Pavyzdžiui, manoma, kad tokiose bendrovėse kaip bankai vyrauja itin formali aplinka. Visgi šie stereotipai turi mažai ką bendro su šiuolaikiniu technologijomis vis labiau grįstu finansų sektoriumi. „Citadele“ banko Lietuvos filialo vadovas Darius Burdaitis sako, kad bankas šiandien gali pasiūlyti ne tik plačias profesinio augimo bei karjeros galimybes, bet ir atvirą darbo kultūrą, kuri kartais labiau primena startuolio nei didelės organizacijos.

Kultūros pagrindas – lankstumas ir atvirumas

„Citadele“ bankas Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje šiuo metu turi daugiau nei 1 300 darbuotojų, o matricinė organizacijos struktūra (kai organizacijoje veikia dviejų tipų struktūra – pagal funkcijas ir pagal valdomus objektus, o sprendimai priimami bendrai) sujungia visas tris Baltijos šalis. Toks valdymo ir veikimo principas organizacijoje leidžia turėti efektyvesnę komunikaciją tarp komandų ir visų trijų šalių, dalytis informacija bei žiniomis, skatina stipresnį darbuotojų savarankiškumo ir atsakomybės jausmą. Nors organizacija išties nemaža, joje siekiama įtraukti visus darbuotojus, vadovaujamasi atvirumo, lankstumo ir komandiškumo principais.
„Sprendimai yra greiti, o bendravimas – labai atviras. Siekiame užtikrinti draugišką aplinką – bet kuris darbuotojas gali laisvai kalbėti apie sudėtingas situacijas, kreiptis į bet kurį vadovą ir išsakyti savo pastebėjimus, idėjas, pasiūlymus. Vadovai palaiko kolegas, nukreipia juos tinkama linkme, visuomet stengiasi suteikti galimybes darbuotojams augti. Darbuotojų įsitraukimas ir iniciatyvos yra skatinami. Tai užkoduota mūsų vertybėse – siekti, įvesti naujoves, suasmeninti ir veikti (angl. aspire, innovate, personalize, act). Jos atsispindi ne tik bendravime su klientais, teikiamose paslaugose, bet ir vidinėje organizacijos kultūroje“, – sako vadovas.

Grįžtamajam ryšiui paskatinti – ir žaidimo elementai

Anot D. Burdaičio, svarbi „Citadele“ banko kultūros dalis yra nuolatinis veiklos ir procesų tobulinimo principas. Siekiama įgalinti darbuotojus siūlyti savo idėjas, pastebėti ir spręsti problemas, teikti pasiūlymus dėl naujų produktų ir paslaugų. Tuo tikslu rengiamos sesijos, per kurias skirtingų padalinių darbuotojai susiburia į darbines grupes ir ieško būdų tobulinti procesus ar paslaugas. Taip pat sukurtas specialus įrankis (darbuotojų pasiūlymų ir idėjų bankas), kuris leidžia kiekvienam darbuotojui prisidėti prie veiklos tobulinimo. Darbuotojai ugdomi pastebėti neefektyvius procesus ir vertės nekuriančias užduotis, inicijuoti pokyčius. Tai padeda sparčiau tobulėti tiek organizacijai, tiek jos darbuotojams, kartu didina jų įsitraukimą ir motyvaciją.
„Asmeninę iniciatyvą visuomet stengiamės pastebėti. Tai daro ne tik vadovai, bet ir kiti komandos nariai. Pavyzdžiui, speciali taškų sistema kiekvienam darbuotojui leidžia už pagalbą, indėlį į projektus, pasiektus rezultatus ar aktyvumą generuojant idėjas kolegoms atsidėkoti taškais. Šie vėliau sumuojasi ir virsta mūsų banko lojalumo programos „X Rewards“ taškais, kuriuos darbuotojas gali savo nuožiūra iškeisti į įvairias prekes ar paslaugas, skirti labdarai ir pan. Tai yra ne tik žaidimas, bet ir svarbus grįžtamojo ryšio įrankis, kuris padeda darbuotojams žinoti, už ką jie yra vertinami, stiprina prasmės darbe jausmą. Grįžtamasis ryšys labai svarbus darbuotojams įsitraukti, tai patvirtina ir organizacinės aplinkos tyrimai. Pavyzdžiui, karjeros paslaugų bendrovės „Zippia“ duomenys rodo, kad 65 proc. darbuotojų nori gauti daugiau grįžtamojo ryšio, o 85 proc. specialistų jis skatina imtis daugiau iniciatyvos“, – pasakoja D. Burdaitis.
Beje, pašnekovas pastebi, kad būtent paramos Ukrainai srityje banko darbuotojai itin noriai imasi iniciatyvos ir sugalvoja įvairių būdų padėti. Taip pat darbuotojai aktyviai prisideda prie įvairių socialinių iniciatyvų, jas kuria, pvz., praeitą rudenį darbuotojų iniciatyva buvo suorganizuota pyragų diena, per kurią surinktos lėšos paaukotos „Raudonųjų nosių“ projektui.

Darbuotojų įgalinimas suteikia prasmės jausmą

D. Burdaičio teigimu, veiklos tobulinimo praktikos ir darbuotojų įgalinimas yra svarbus puoselėjant tokią darbo aplinką, kurioje žmonės būtų motyvuoti ir jaustų prasmę. Šis aspektas darbuotojams ypač reikšmingas – kaip rodo prieš keletą metų „Harward Business Review“ atlikta apklausa, net 9 iš 10 darbuotojų sutiktų iškeisti dalį savo uždarbio dėl didesnio prasmės darbe jausmo. Banko atstovo įsitikinimu, prasmės jausmą padeda suteikti tokie dalykai kaip žinojimas, kad darbuotojai prisideda prie Lietuvos ekonomikos augimo, padeda žmonėms įsigyti pirmąjį būstą arba nusipirkti svajonių automobilį. Taip pat, anot D. Burdaičio, labai svarbu kartu su darbuotojais kelti tikslus, įsivardyti konkrečius veiklos vertinimo kriterijus (KPI), nes tai padeda įgyvendinti tiek asmeninius, tiek darbinius siekius, matyti apčiuopiamus rezultatus.
„Siekiame, kad darbuotojai matytų apčiuopiamus savo darbo rezultatus ir jų įtaką bendriems organizacijos procesams bei pasiekimams. Tai didina darbuotojų įsitraukimą ir pasitenkinimą darbu, taip pat leidžia sukurti sąžiningą ir visiems aiškią atlygio bei motyvacinę sistemą. Be to, kaip jau minėta, darbuotojai gali aktyviai prisidėti prie pokyčių organizacijoje, o tai yra svarbus kasdienio darbo komponentas“, – sako D. Burdaitis.
Vadovas pabrėžia, kad darbuotojams labai svarbi ir galimybė dalyvauti kuriant platesnius pokyčius visuomenėje. Pavyzdžiui, „Citadele“ bankas deda daug pastangų ugdant visuomenės finansinį raštingumą. Ypač didelis dėmesys šioje srityje skiriamas jaunajai kartai ugdyti – moksleiviams ir studentams vedamos finansinio raštingumo pamokos, inicijuojami bendri edukaciniai projektai su švietimo ir mokslo įstaigomis. Į šiuos socialinius projektus įsitraukia nemažai įmonės darbuotojų, kuriems tai tampa dar viena platforma augti patiems ir padėti tobulėti kitiems.

Spartus kolektyvo augimas

D. Burdaitis pasakoja, kad „Citadele“ bankas – atvira organizacija, sutelkusi didelį profesionalių specialistų būrį.
„Prieš trejus metus „Citadele“ grupė nusprendė, kad Lietuva yra ta rinka kurioje norime augti labiausiai– vien per pirmuosius  2 metus prie mūsų prisijungė daugiau nei šimtas savo srities profesionalų ne tik iš finansų sektoriaus, bet ir iš kitų sričių. Esame atviri visiems motyvuotiems žmonėms, kurie nori prisidėti prie mūsų organizacijos  augimo ir tikslų“, – sako D. Burdaitis.
Jis pabrėžia ir horizontalios, vertikalios karjeros galimybių svarbą užtikrinant nuolatinį darbuotojų augimą. Anot jo, esami banko darbuotojai ir jų lojalumas yra itin vertinami, o kiekvienas specialistas turi galimybes augti įmonės viduje keisdamas pozicijas ar pereidamas į aukštesnes pareigas.
„Turime nemažai specialistų, kurie pradėję „Citadele“ talentų kalve vadinamame Nuotolinio klientų aptarnavimo skyriuje (kitaip vadinamame Kontaktų centre) užaugo iki vadovaujamų
pareigų ar visiškai pakeitė savo profilį – pavyzdžiui, iš klientų aptarnavimo srities perėjo į pinigų plovimo prevencijos ar kitą specializuotą bankininkystės sferą“, – pabrėžia D. Burdaitis. 

Dėmesys talentams ugdyti

D. Burdaičio teigimu, banko klientų aptarnavimo skyriai yra ypač palanki vieta pradėti savo kelią „Citadele“ organizacijoje ar apskritai darbo rinkoje.
„Čia dažnai startuoja jauni, darbo patirties dar neturintys žmonės, kurie greitai mokosi ir auga, todėl ilgainiui tampa pasirengę užimti jaunesniųjų specialistų pozicijas kituose mūsų banko padaliniuose. Darbas klientų aptarnavimo skyriuose leidžia labai gerai susipažinti su organizacijos veikla, paslaugomis, procesais, pažinti finansinių paslaugų sferą, tad vėliau lengva įsilieti ir į kitas funkcijas“, – sako pašnekovas.
Pasak jo, yra ir nemažai tokių darbuotojų istorijų, kai jie atliko praktiką „Citadele“ banke ir liko dirbti organizacijoje, susikūrė karjerą būtent čia, pavyzdžiui, užima vadovaujamas pozicijas, tapo ekspertais.
„Esame atviri tiek studentams, kurie dar neturi darbo patirties, tiek jauniems specialistams ar žmonėms, kurie jau įgiję patirties arba tiesiog nori keisti profesiją. Kuriame tokią aplinką, kurioje kiekvienas gali atrasti savo stiprybes, mokytis ir ne tik augti profesine prasme, bet ir prisidėti prie organizacijos klestėjimo“, – sako D. Burdaitis.
 

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų?

Parašykite „Mano pinigų“ redaktoriams.

Prenumeratos užsakymas

Mokėjimo būdai

Norėdami mokėti pavedimu pagal iš anksto gautą sąskaitą, spauskite PRENUMERUOTI. Gavę jūsų duomenis išsiųsime Sąskaitą.

Jei turite klausimų, susisiekime: tel. +370 5 252 6408, 252 6330, e.paštu [email protected]

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

Prenumerata 1 mėn.
6 Eur
(su PVM)

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

Prenumerata 12 mėn.
47 Eur
(su PVM)

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

LiMA DAY’24 ŠIAULIAI konferencijos dalyviams 3 mėn. prenumerata
0 Eur
(su PVM)

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

6 mėn. prenumerata už 4 kainą
24 Eur
(su PVM)
Mano pinigai