7 prabangos prekių sektoriaus akcijos, kurias mėgsta turtingi investuotojai

7 prabangos prekių sektoriaus akcijos, kurias mėgsta turtingi investuotojai
Michael Gstettenbauer („Imago“ / „Scanpix“) nuotr.

Turtingiausiems pasaulio investuotojams sumaniai valdyti pinigus padeda ekspertai, tačiau daugelis vis tiek vadovaujasi pagrindiniu patarimu – investuoti į tai, ką geriausiai išmano.

Daugelis itin turtingų investuotojų yra Warreno Buffetto gerbėjai ir idėjos – investuoti į įmones, kurių prekes ar paslaugas patys naudoja – šalininkai.

Aukščiausios klasės prekių ženklų akcijos yra šiek tiek atsparesnės nuosmukiams, nes turintieji pinigų, nepriklausomai nuo ekonomikos ciklo, paprastai ir toliau perka prabangos prekes: drabužius, kvepalus, interjero detales ir t. t.

Tiesa, nereikia manyti, kad visos prabangių prekių akcijos yra vertinga investicija. „Fortune“ skelbia 7 turtingųjų investuotojų favorites, kurias palankiai vertina ir analitikai.

1. „Louis Vuitton Moet Hennessy“ (LVMH)

LVMH yra didžiausia pasaulyje prabangos prekių grupė, kuriai priklauso tokie prekės ženklai kaip „Louis Vuitton“, „Fendi“, „Tiffany & Co.“, „Christian Dior“ ir kt. LVMH rinkos kapitalizacija yra 489,52 mlrd. USD, rodo „Companiesmarketcap“ duomenys (čia ir kitur liepos 14 d.).

Balandį LVMH rinkos kapitalizacija buvo pasiekusi 500 mlrd. USD ribą. Ji buvo pirmoji Europos bendrovė, pasiekusi tokį rezultatą. Tam įtakos turėjo suaktyvėję pardavimai Kinijoje, amerikietiškos valiutos atžvilgiu brangstantis euras. Įmonių grupė buvo tarp 10 didžiausių pasaulio bendrovių (dabar 12-ta), o Bernardas Arnault, jos savininkas, tapo turtingiausiu pasaulio žmogumi. Šuo metu šiame sąraše jis antras, po Elono Musko. B. Arnault ir jo šeimos turto vertė, „Forbes“ duomenimis, sudaro 243,7 mlrd. USD.

Bernard'as Arnault, LVMH grupės vadovas. Ludovic Marin (AFP/„Scanpix“) nuotr.

Per pastaruosius 10 metų LVMH akcijos akcininkams kasmet vidutiniškai generuodama 20% grąžą.

Nuo metų pradžios akcijos kaina pakilo 28,40%, dabar ji siekia 986,31 USD.

2. „Hermes“ (HESAY)

Šis prekės ženklas geriausiai žinomas dėl išskirtinių ir paklausių rankinių, užsirba iš to, kad turtingieji vis daugiau išleidžia madai.

Kaip skelbia „Reuters“, per pirmus tris šių metų mėnesius „Hermes“ grupės pardavimai šoktelėjo 23% (sudarė 3,38 mlrd. Eur).

HESAY yra dividendus mokanti bendrovė; paskutiniai dividendai investuotojams išmokėti šių metų balandžio pabaigoje, 1,05 USD už akciją.

Nuo metų pradžios akcija pabrango 39,95%, dabar jos kaina 220,99 USD.

3. „Kering“ (PPRUY)

Prancūzijos bendrovė valdo prabangių drabužių ir aksesuarų prekių ženklus, įskaitant „Saint Laurent“, „Gucci“ ir „Bottega Veneta“.

Metų pradžioje „Kering“ paskyrė dizainerį Sabato De Sarno naujuoju savo didžiausio prekės ženklo „Gucci“ kūrybos direktoriumi. Jis pakeitė 7 metus šias pareigas ėjusį Alessandro Michele. Jo kurti drabužiai, kuriuos dėvėjo tokios garsenybės kaip Harry Stylesas, kelerius metus lėmė dviženklį pardavimų augimą ir beveik patrigubino „Gucci“ pajamas, todėl iki pandemijos ji buvo pasiekusi 10 mlrd. Eur metinių pardavimų ribą.

Nepaisant dvejus metus trukusio prabangos prekių bumo, PPRUY akcijos, kitaip nei „Hermes“ ir LVMH, smuko, rašo „Financial Times“.

Tikimasi, kad S. De Sarno pakeis mados namų strategiją, o pirmąją kolekciją turėtų pristatyti rugsėjį.

PPRUY akcija nuo metų pradžios pabrango 9,11%. Dabar jos kaina – 56,40 USD.

4. „MGM Resorts International“ (MGM)

Ši holdingo bendrovė valdo kazino ir viešbučius visame pasaulyje nuo Las Vegaso JAV iki Makao Kinijoje.

Artėjantys įvykiai MGM gali būti labai palankūs, kadangi ji uždirba iš lažybų dėl NFL naujokų biržos, „Super Bowl“ ir „Formulės 1“ lenktynių. „Barron‘s“ duomenimis, bendrovės rinkos vertė yra 17,12 mlrd. USD. Jos akcijos kaina – 49 USD, per metus ji pakilo 46,11%.

5. „Restoration Hardware“ (RH)

Kaip „Fortune“ komentuoja Andrew Wangas, „Runnymede Capital Management“ vadovaujantis partneris, šio aukštos klasės baldų mažmeninės prekybos tinklo akcijos šiuo metu yra pigios, o kompanija buvo neteisingai nubausta dėl sumažėjusių pardavimų namų rinkoje ir renovacijų. Kaip teigiamus rodiklius A. Wangas nurodo tvirtą įmonės balansą ir akcijų išpirkimo programą, taip pat jos tarptautinę plėtrą, kuri ilgainiui gali atnešti apie 20–25 mlrd. USD pasaulinių pajamų.

Nuo metų pradžios RH akcija pabrango 45,96%, iki 369,68 USD.

6. „L'Oreal“ (LRLCY)

Nickas Frelinghuysenas, akcijų portfelio valdytojas iš „Chilton Trust“, išskyrė kosmetikos ir odos priežiūros bendrovę „L'Oreal“ ir jos akciją kaip tą, kuri investuotojams gali suteikti gerą progą užsidirbti.

Pasiūlos platumą, lojalumą prekės ženklui jis nurodė kaip nuolatinio pardavimų augimo veiksnius.

Jis taip pat pažymėjo, kad bendrovė turi didelį laisvųjų pinigų srautą, didėjančias veiklos maržas investuoja atgal į verslą.

„Manome, kad prekės ženklas rodo daugybę pasaulinių tendencijų, kurios pranoksta bet kokį trumpalaikį nuosmukį“,  – aiškina N. Frelinghuysenas.

Nuo metų pradžios „L'Oreal“ akcija pabrango 31,40%, iki 94,07 USD.

7. „Estee Lauder“ (EL)

Makiažo ir odos priežiūros produktų gamintoja, valdanti tokius prekės ženklus kaip „Clinique“, „Bobbi Brown“, „La Mer“, MAC, „Jo Malone London“, yra antra pagal dydį pasaulyje kosmetikos bendrovė.

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Pastarieji metai jai buvo sunkūs – per metus akcija pigo per 20% (dabar kainuoja 193,26 USD), nes viltys dėl spartaus atsigavimo naujai atsivėrusioje Kinijoje užleido vietą lūkesčiams dėl nuosaikesnio atsigavimo. Tačiau analitikai mato šviesias perspektyvas ir sako, kad investuotojai, kurie dabar įžengs į rinką, gali įsigyti šios mažmenininkės akcijų pigiau.

TAIP PAT SKAITYKITE:

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų?

Parašykite „Mano pinigų“ redaktoriams.

Prenumeratos užsakymas

Mokėjimo būdai

Norėdami mokėti pavedimu pagal iš anksto gautą sąskaitą, spauskite PRENUMERUOTI. Gavę jūsų duomenis išsiųsime Sąskaitą.

Jei turite klausimų, susisiekime: tel. +370 5 252 6408, 252 6330, e.paštu [email protected]

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

Prenumerata 1 mėn.
6 Eur
(su PVM)

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

Prenumerata 12 mėn.
47 Eur
(su PVM)

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

LiMA DAY’24 ŠIAULIAI konferencijos dalyviams 3 mėn. prenumerata
0 Eur
(su PVM)

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

6 mėn. prenumerata už 4 kainą
24 Eur
(su PVM)
Mano pinigai