„Agathum“: nuo medicinos studijų iki biržos – kaip brolių vizija tapo vertės kūrimo įrankiu

„Agathum“: nuo medicinos studijų iki biržos – kaip brolių vizija tapo vertės kūrimo įrankiu

Turinys sukurtas reklamos užsakovo. „Manopinigai.vz.lt“ žurnalistai nedalyvavo kuriant šį turinį.

Verslo tribūna
„Agathum“ vadovas Algirdas Pukis. Nuotrauka: Nasdaq.

Apie „Agathum" investicijas į nekilnojamąjį turtą ir vertybinius popierius, verslo pradžią bei dabartinę strategiją kalbamės su bendrovės vadovu Algirdu Pukiu.

Bendrovė įsikūrusi Kaune – kokia veikla ji užsiima?

„Agathum“ visų pirma orientuojasi į nekilnojamojo turto (NT) investicijas, taip pat ji valdo vertybinių popierių (VP) portfelį. Mūsų pagrindinė veikla apima komercinių NT objektų įsigijimą, valdymą ir vystymą. Mūsų tikslas – užtikrinti ilgalaikį augimą ir stabilią grąžą mūsų investuotojams.

Greta mūsų NT operacijų, mes tvarkome ir VP portfelį, kuris užtikrina įmonės stabilumą, suteikia finansinius rezervus ir suteikia galimybę diversifikuoti mūsų investicijas. Šis dvejopas požiūris leidžia mums subalansuoti riziką ir išlaikyti tvirtą finansinę poziciją nepriklausomai nuo rinkos sąlygų.

Kada įkurta „Agathum“, kokia buvo pradžia?

Bendrovę įkūrėme kartu su broliu Vytautu Pukiu 2012 m. Tačiau mūsų investavimo kelionė prasidėjo daug anksčiau. Vytautas kartu su savo būsima žmona Džene Jucevičiūte pradėjo investuoti dar 2002 m., medicinos studijų laikais. Jų dėmesys tuo metu buvo nukreiptas į butus Vilniuje ir Kaune, dažnai perkant apleistas nuosavybes puikiose vietose, jas renovuojant ir tada išnuomojant.

Aš gerai prisimenu, kaip po 11 klasės keliavau į Vilnių su draugu, kad padėčiau renovuoti kelis iš šių butų. Tie pora mėnesių, praleisti Vilniuje, buvo tikrai įsimintini.

Greta mūsų nekilnojamojo turto veiklos, mes visada domėjomės ir VP investicijomis. Asmeniškai aš pirmąsias savo investicijas tiek į NT, tiek į VP atlikau iš karto, kai man sukako 18 m. Mano pirmasis NT pirkinys buvo 36 kv. m. namas Kauno Žaliakalnyje, pirktas su paskola. Mes jį patys suremontavome ir išnuomojome – tiesą sakant, mes jį nuomojame iki šiol. Mano pirmoji VP investicija buvo 1.800 Lt vertės (521 Eur) į vieną iš tuomet žymaus rinkos žaidėjo „Finastos“ fondų.

Tarp 2002 ir 2012 m. mes patyrėme reikšmingų rinkos svyravimų, įskaitant precedento neturintį augimą 2005–2007 m. ir 2008 m. krizę. Pastarosios metu mes nepardavėme nė vieno savo NT objekto – net kai paskolų palūkanos šovė į viršų, o mūsų pajamos sumažėjo perpus.

Pagaliau mes supratome, kad išaugome iš individualios veiklos apimties. Vytautas pasiūlė įsteigti įmonę, į kurią galėtume perkelti visas mūsų operacijas. Taigi, mes nuosekliai perkėlėme savo turtą ir veiklą į naujai įsteigtą UAB AGATHUM.

Kokia bendrovės pavadinimo kilmė istorija?

Pavadinimas pasirinktas prisiminus „Apple“ pavadinimo kilmės istoriją. „Apple“ buvo įkurta 1976 m., tuomet įmonės dažnai rinkdavosi pavadinimus, kurie atsidurtų telefonų knygos pradžioje. Manyta, kad jei klientas ieškos produkto, jis pradės nuo raidės A.

Pasirinkusi „Apple“ pavadinimą nauja kompiuterių įmonė atsidūrė aukščiau už tuometinį konkurentą „Atari“. 1980 m. prezentacijoje Steve'as Jobsas sakė, kad jie suteikė įmonei „Apple“ pavadinimą iš dalies dėl to, kad S. Jobsui patiko obuoliai, ir iš dalies dėl to, kad „Apple“ būtų aukščiau „Atari“ telefonų knygoje, o S. Jobsas anksčiau dirbo „Atari."

Mūsų žaidybinė logika buvo panaši – jei kada nors taptume listinguojama įmone, mūsų pavadinimas būtų aukščiau tokių žinomų vardų kaip tuometinis „Agrowill Group“ (dabartinė „Auga“) ir „Apranga“. Tuo metu nebuvo galima naudoti angliškų pavadinimų, lietuviško pavadinimo nenorėjome, o lotyniškus pavadinimus galima buvo rinktis. Tai atsivertėme lotynų kalbos žodyną ir pradėjome ieškoti – „Agathum" mums pasirodė tinkamas. Lotynų kalboje jis reiškia „vertingas daiktas". Tai puikiai atspindėjo mūsų komandos etosą – kiekvienas verslo sprendimas, kiekviena investicija turėtų būti vertinga mūsų klientams, investuotojams ir visai bendruomenei. Iš to vėliau ir kilo mūsų šūkis „Agathum – auginantys vertę".

Kokius išskirtumėte bendrovės vystymosi etapus?

Galėtume išskirti tris pagrindinius etapus. Pirmasis (2012–2016 m.) intensyvaus įsikūrimo laikotarpis – mes koncentravomės į savo veiklos organizavimą, pradinio investicijų portfelio sukūrimą, turto perkėlimą į įmonę.

Antrajame etape (2016–2021 m.) mes pakeitėme įmonės teisinį statusą į akcinę bendrovę, ketindami išleisti obligacijas. Retrospektyviai žiūrint, tuo metu tiek rinka, tiek mūsų įmonė galbūt buvo šiek tiek per maži šiam žingsniui. Mes intensyviai augome, investavome ir eksperimentavome. Tai buvo laikas, kai mes įkūrėme bendradarbystės erdvių tinklą „Happspace“, kuris savo pakilimo metu turėjo daugiau nei 400 darbo vietų. Vėliau mes pardavėme šį tinklą vienai iš didesnių bendradarbystės erdvių kompanijų.

Trečiasis etapas (nuo 2021 m. iki dabar) prasidėjo, kai įmonė sėkmingai pritraukė savo pirmąją obligacijų emisiją. Tai žymi mūsų augimo pradžią už akcininkų ir mūsų pačių kapitalo ribų.

Kiek ir kokių NT objektų „Agathum“ valdo, ar jie visi visa apimtimi priklauso bendrovei, ar yra bendrasavininkų, objektų, kuriuos bendrovė nuomojasi?

Šiuo metu mes valdome 9 nekilnojamojo turto objektus visoje Lietuvoje, kurių bendras plotas siekia 27.863 kv. m. Visi šie objektai pilna apimtimi priklauso mūsų įmonių grupei. Mes neturime jokių bendrasavininkų ar nuomojamų patalpų mūsų portfelyje. Šiuose objektuose mes turime beveik 100 nuomininkų.

Teisinį bendrovės statusą iš UAB į AB keitėte tik dėl obligacijų emisijos?

2016 m. mums kilo mintis kada nors ateityje išleisti obligacijas. Tuo metu tokiam žingsniui teisinė sistema reikalavo akcinės bendrovės statuso. Taigi, mes pakeitėme savo teisinę formą ruošdamiesi ateičiai. Vėliau įstatymai pasikeitė ir ši forma obligacijų emisijai nebebuvo būtina. Tačiau mes nusprendėme negrįžti atgal į UAB – galbūt mums vėl prireiks AB teisinio statuso ateityje, pavyzdžiui, platinant viešąją akcijų emisiją ar panašiam žingsniui.

2024 m. liko paskutinis ketvirtis. Kaip vertinate šiuos metus, kokių finansinių rodiklių tikitės metų pabaigoje?

Mes paprastai vengiame teikti konkrečias prognozes – mums labiau patinka leisti laikui bėgti ir pažiūrėti, ką galime pasiekti. Tačiau jau dabar galime pasakyti, kad metai buvo gana stabilūs, nepaisant neramumų rinkose ir pasaulyje.

Šiemet „Agathum" pirmą kartą išplatino obligacijų emisiją „Nasdaq" biržoje. Ar šis žingsnis pateisino lūkesčius?

Viešas siūlymas tikrai pateisino mūsų lūkesčius. Šio siūlymo metu mes pritraukėme beveik 250 investuotojų – tai gana didelis skaičius mūsų dydžio emisijai. Emisijoje dalyvavo ir smulkieji investuotojai – to mes Lietuvoje norėtume matyti daugiau. Pats „Nasdaq“ yra puikus instrumentas, suteikiantis patogų priėjimą prie finansų rinkų. Manome, kad jo potencialas vis dar nepakankamai išnaudojamas Lietuvoje, ypač kalbant apie obligacijas. Prekyba jomis yra gana pasyvi, nors ir auga gana stipriai. Mes turime planų išleisti panašias obligacijas ateityje, bet taip pat nenorime skubėti. Mūsų tikslas yra augti stabiliai, išnaudojant visas rinkos teikiamas galimybes.

Kokie bendrovės strateginiai tikslai?

Mūsų tikslai apima stabilų augimą tiek NT sektoriuje, tiek VP rinkoje. Mes planuojame toliau plėsti savo NT portfelį Lietuvoje, kartu išlaikydami finansinį stabilumą per investicijų diversifikavimą.

Vienas iš svarbiausių mūsų tikslų yra didinti mūsų investuotojų ratą, užtikrinti ilgalaikę grąžą ir kurti tvarias partnerystes, įskaitant ir darbą su obligacijų emisijomis.

Esame atviri naujoms galimybėms ir aktyviai stebime rinką. Tikime, kad svarbu išlikti lankstiems ir pasiruošusiems pasinaudoti perspektyviomis galimybėmis, kai jos atsiranda. Visada koncentruojamės į tvarų augimą ir vertės kūrimą mūsų nuomininkams, investuotojams į obligacijas bei įmonės akcininkams.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų?

Parašykite „Mano pinigų“ redaktoriams.

Prenumeratos užsakymas

Mokėjimo būdai

Norėdami mokėti pavedimu pagal iš anksto gautą sąskaitą, spauskite PRENUMERUOTI. Gavę jūsų duomenis išsiųsime Sąskaitą.

Jei turite klausimų, susisiekime: tel. +370 5 252 6408, 252 6330, e.paštu [email protected]

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

Prenumerata 1 mėn.
6 Eur
(su PVM)

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

Prenumerata 12 mėn.
47 Eur
(su PVM)

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

LiMA DAY’24 ŠIAULIAI konferencijos dalyviams 3 mėn. prenumerata
0 Eur
(su PVM)

VŽ Mano pinigai - praktiški patarimai apie investavimą

  • Investavimo dienoraščiai
  • Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
  • Ekspertų patarimai
  • Podkastai su investuotojais

6 mėn. prenumerata už 4 kainą
24 Eur
(su PVM)
Mano pinigai