Po cikliškų JAV technologijų, komunikacijos, ne pirmo būtinumo prekių ir paslaugų sektorių toliau nagrinėsiu kasdienio plataus vartojimo prekių (angl. Consumer staples). Jį sudaro bendrovės, kurių prekiniai ženklai labai gerai atpažįstami.
Jei ne pirmo būtinumo prekių ir paslaugų sektorius turėjo įkūnyti šalies ekonomikos cikliškumą, tai kasdienio plataus vartojimo prekių iš dalies galima vertinti kaip priešingą jo polių. Bent jau teoriškai tai turėtų būti įmonės, kurių produkcija išlieka paklausi net ir niūriomis ekonomikos sąlygomis. Pažymėtina, jog niekas nežada, kad esant silpnai ekonomikai joms seksis puikiai, tačiau tikimasi, kad jų padėtis bent jau neturėtų būti tokia bloga kaip ciklinių bendrovių.
Nagrinėjamo sektoriaus įmonių prekių ir paslaugų vartotojai dažnai negali ar nelabai nori pakeisti, jų paklausa turėtų išlikti visus metus. Neretai tai produktai, kurių gyventojai neišbraukia iš savo biudžetų, nepriklausomai nuo jų finansinės padėties. Žmonės taip pat linkę jų reikalauti pastoviai, o kartais net nepriklausomai nuo to, kiek kainuoja. Vis tik, norėdami konkuruoti kaina tokių prekių gamintojai negali sau leisti negalvoti, kaip sumažinti išlaidas, gauti pigių žaliavų, įvairinti savo pasiūlą, įdiegti naujas technologijas ir procesus. Be to, kaip matyti, šis sektorius negali nelikti abejingas dirbtinio intelekto (DI) temai.
Madingųjų užnugaryje
Visą straipsnį gali skaityti tik „Mano pinigų“ ir „Verslo žinių“ prenumeratoriai.
- Luko investavimo dienoraštis
- Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
- Ekspertų patarimai
- Podkastai su investuotojais
6 mėn. prenumerata už 4 kainą
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų?
Parašykite „Mano pinigų“ redaktoriams.