Vartotojų nuotaikos iki šiol buvo stebėtinai pozityvios, o ne pirmo būtinumo prekių ir paslaugų (angl. Consumer Discretionary) akcijoms sekėsi gerai.
Šiemet tęsiu tradiciją apžvelgti didžiuosius pagrindinio JAV akcijų indekso „Standard & Poor's 500“ (S&P 500) sektorius. Ką tik keletą žodžių skyriau komunikacijos, o dabar pereisiu prie ne pirmo būtinumo prekių ir paslaugų.
Jau prieš metus rašiau, kad šio sektoriaus įmonės yra daugiausia tos, kurių prekių ir paslaugų negalima laikyti būtinomis išgyventi. Tačiau kartu nereikėtų sakyti, kad jos yra visiškai nereikšmingos. Bet kokiu atveju, pablogėjus ekonominei padėčiai daugelis vartotojų pirmiausia taupys būtent joms. Pavyzdžiui, jei ekonomika patirs nuosmukį, jau nekalbant apie krizę, ir visuomenė taps skurdesnė, gali pasikeisti parduotuvėse perkamų prekių kiekis ir kategorijos. Jei sumažės pajamos ir (arba) galimybės ką nors įsigyti, žmonės gali dukart pagalvoti, ar vykti į brangią kelionę, valgyti restorane, pirkti naują prabangų automobilį, brangų prietaisą ar vardinius drabužius. Analitikai ir investuotojai stebi šią pramonės šaką, net ir atskiras įmones, norėdami iš anksto sužinoti, kaip sekasi ekonomikai.
Visą straipsnį gali skaityti tik „Mano pinigų“ ir „Verslo žinių“ prenumeratoriai.
- Luko investavimo dienoraštis
- Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
- Ekspertų patarimai
- Podkastai su investuotojais
6 mėn. prenumerata už 4 kainą
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų?
Parašykite „Mano pinigų“ redaktoriams.