Būčiau leidęs Skandinavijos skrydžių bendrovei „Scandinavian Airlines“ (SAS) bankrutuoti kaip bausmę už dešimtmečius trukusį nedovanotiną elgesį su akcininkais. Bet, deja, atsirado manančių, kad SAS nusipelnė dar vieno šanso.
SAS, iš pradžių vadintos „Scandinavian Airlines System“, istorija prasidėjo po Antrojo pasaulinio karo, kai didžiausios Švedijos, Danijos ir Norvegijos oro linijų bendrovės sudarė konsorciumą skrydžiams per Atlantą. Pirmaisiais gyvavimo dešimtmečiais bendrovė buvo gera ir novatoriška, pavyzdžiui, pirmoji pradėjo skraidyti per poliarinius regionus į Šiaurės Ameriką, taip sutrumpindama skrydžio atstumą ir sutaupydama degalų.
Šio šimtmečio pradžioje jos įvaizdis vis dar buvo dalykiškas, tačiau jos finansinis variklis jau silpo. Konkuruojančios pigių skrydžių bendrovės, kurios, beje, skirtingai nei SAS, dirbo pelningai, iš jos atėmė paskutinį duonos kąsnį. Uždirbti pelno nuo 2000 m. SAS pavyko tik 8 m., t.y. trečdalį laiko. Likusiais metais ji patyrė nuostolių, dažnai labai didelių.
Visą straipsnį gali skaityti tik „Mano pinigų“ ir „Verslo žinių“ prenumeratoriai.
- Luko investavimo dienoraštis
- Ką pirko investuotojai (kiekvieną mėnesį)
- Ekspertų patarimai
- Podkastai su investuotojais
6 mėn. prenumerata už 4 kainą
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų?
Parašykite „Mano pinigų“ redaktoriams.